janstephanie.reismee.nl

Van de West Coast weer terug naar de Oostkust

Greymouth, donderdag 21 December.
Vanmorgen op tijd opgestaan om naar Greymouth te gaan een rustige rit in een schitterende natuur.

Onderweg even van de route af om naar het Treetop Walkway te gaan hier loop je over stalen bruggen boven de bomen. Een toren van 40 meter hoog in het midden om een fantastisch uitzicht te hebben. Zo zagen we het regenwoud eens op een andere manier. Daarna verder richting Hokitika waar veel winkeltjes waren met armbanden, kettingen, ringen en oorbellen en dit wordt gemaakt van jade (groen en zwart). Maar ook van paua schelp die bewerkt was waardoor er mooie kleuren tevoorschijn kwamen. Na de vele winkeltjes ook nog even naar de supermarkt om de voorraad eten weer op peil te brengen. Na deze gezellige uitstapjes aangekomen in Greymouth de camping opgezocht en een lekker koud pilsje gedronken.

Hanmer springs, vrijdag 22 December.
Vandaag een valse start. Op de tom tom de eindbestemming ingebracht en daardoor vergeten dat we ook nog even de Pancake rocks zouden gaan bezoeken en toen we eraan dachten, waren we waren al te ver om nog terug te gaan. Maar niet getreurd gewoon doorgereden naar Hanmer Springs. Onderweg even stil moeten staan want er werd een kudde koeien verplaatst en die moesten over de weg. Aangekomen in Hanmer Springs het stadje verkend. Stephanie heeft er nog een lekkere massage genomen en die was daarna helemaal zen.

Kaikoura Zaterdag 23 December.
Vanmorgen eerst samen gekeken hoe de route was naar Kaikoura of er onderweg nog iets te beleven was. Maar nee er was niet veel te doen onderweg. De route op zich was erg mooi maar veel bergen, bochten en one lane bridges. Ook veel weg werkzaamheden dus op ons gemak gereden en rond 11.30 uur waren we in Kaikoura. Een wandeling naar het dorp om wat te eten. En toen een kustwandeling gemaakt met windkracht 7 en zon op onze bol. Morgen gaan we walvis spotten, hopelijk is het goed weer en is de wind wat afgenomen.

Floran

Goedemorgen/avond,

Een beetje vergeetachtigheid hoort bij vakantie toch ;). Klinkt nog steeds als zeer relaxed allemaal en walvis spotten is zeker niet verkeerd! Alvast fijne kerstddagen!

Inge

Wow!! Wat klinkt dit als een super mooie reis, in alle opzichten. Stephanie en Jan, geniet van jullie droomreis en ik kijk uit naar weer een volgend verhaal :).

maaike en ed frijters

weer een mooi verslag en de zo te lezen genieten jullie beide erg veel

Peter en Marian

Alleteerst heel veel sorry dat wij nog niet gereageerd hebben. Misverstand. Wij dachten vanaf het begin dat jullie niet bereikbaar waren. Reisverslageb gelezen
Lijkt ons geweldige vakantie. Enorme kamper! Hoe bevalt het rijden? Geweldige natuur Geniet er van
We blijven jullie volgen!